Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.08.2014 23:15 - “Защо четеш?„
Автор: luxporto Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2123 Коментари: 5 Гласове:
9

Последна промяна: 06.08.2014 23:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Защо, по дяволите? Няма ли филм или нещо... Де да знам, това е много старомодно. Губиш си времето. Иди на дискотека, или там... Където обичат метълите...

Първоначално се смях.
После ми стана мъчно
.

-Обичам да пътувам, това е всичко. 

А той ме гледаше сякаш бях прашлясала билиотекарка, лъхаща на ренесанс. Макар че, бях убедена, че не е виждал библиотекарка... Осен по филмите. 
Всъщност речникът ми беше беден... или твърде богат, но не можах да му обясня защо чета поредната “тухла„. 
Помня само, че майка ми купуваше енциклопедии, вместо кукли. Помня как в училище ми се смяха, когато в четвърти клас цитирах Тартюф. 
И днес след половинчасово блаженство в книжарницата, преди да изляза с поредното приключение в хартиен вариант, се запитах... Наистина, защо чета?!?
Може би, защото съм любопитна. 
А може да съм от ония “каиши„, които не могат да стоят мирно и просто трябва да приключенстват, насам-натам. Щом намеря свободна минута и хуквам.
Била съм в Средната земя, в пустинята, в Мордор, в Хогуъртс, дори из Света на диска, напред и назад във времето. Познавам хиляди хора, от Електра до Дон Кихот, Барон Мюнхаузен... Летях, насокоро, над кукувиче гнездо. Имам добри приятели вампири, въколаци, вещици и разказвачки на истории, злощастният старец Горьо и онзи егоцентик Грей...Познаваме се и с г-н Бел Ами.
Май съм изживяла стотици животи. 
И не мога да спра. 
За мен няма надежда. Съзнанието ми е отровено от романтични идеи. Сама започнах да пиша историята на малки идеални светове. Живея в утопична реланост, като дива номадка и скитам в сърцата на хората. 
Сякаш думите ми дадоха ново зрение. От нощното небе валят мастилени петна и се разбиват в листите. В светлините на града виждам хиляди съдби и истории, които предстои да бъдат разказани. Пулсирам в сладостарстието на този шарен свят и изпълвам редовете на своята история. 
В един забравен от времето град, твърде тесен да събере душата ми. 






Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Чети си. Книгите са аристократите ...
07.08.2014 07:40
Чети си. Книгите са аристократите на културата.
цитирай
2. luxporto - Усмихнати привети, Куш.
07.08.2014 11:13
Усмихнати привети, Куш.
цитирай
3. oceanofdreams - Няма по-добро от това да преживееш ...
07.08.2014 22:45
Няма по-добро от това да преживееш история, която дори не е твоя и не е истинска. Понякога книгите могат да ти дадат много повече, отколкото може да ти предложи реалния свят.
цитирай
4. luxporto - Съгласна :)
08.08.2014 05:46
Съгласна :)
цитирай
5. scarlety - То е като наркоманията :)
12.08.2014 06:27
Който разбрал колко е хубаво да се потопиш в света на книгата, иска пак и пак :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: luxporto
Категория: Лични дневници
Прочетен: 370584
Постинги: 188
Коментари: 818
Гласове: 1287
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930